Dagens longeringspass 27/2 2018...

Florett vilade igår och idag blev det ett kortare longeringspass ute i paddocken i snön. Inte ett långt pass som sagt eftersom det tar rejält på dom att röra sig i snön - men hon verkade ändå uppskatta att få röra på sig någon annanstans än i ridhuset och jag också.
 
Kallt är det...fruktansvärt kallt känns det även om termometern inte visar på mer än  -12 så känns det som -32 ungefär...och ja, min kropp funkar inte riktigt i kyla så då är jag ju sååå tacksam över att jag kan motionera henne avsuttet de dagarna.
 
Vi får se hur det blir imorgon, prognosen säger just nu att det ska vara lika kallt som idag men att det sen ska bli lite mer humana minusgrader. Så även om det inte är ultimat med två dagars longering på rad så kanske det blir så att det är vad som görs. Det beror helt enkelt på hur jag känner mig...Florett får helt enkelt lära sig anpassa sig efter mig såna här perioder...
 
Hon var så himla duktig idag dock, jobbade på riktigt, riktigt fint och frustade ur sig en hel del. Tror som sagt att det var väldigt uppskattat från hennes sida att dels få jobba lite utan mig på ryggen men också att få vara ute.
 
Jag måste säga att jag längtar efter våren nu...bort med all snö och kyla...