Dagens ridpass 10/7 2018...

Upp som en sol och ned som en pannkaka...eller vad säger man?
Efter en riktigt trevlig känsla hela helgen så hade jag hoppats att känslan skulle bestå idag när jag gick ut i paddocken för ett ridpass, men Florris var inte alls riktigt på humör kände jag.
 
Jag tror faktiskt att det kan vara dags för brunst igen och det verkar som att hon blir extra grinig då...
 
Jag gjorde dock ingen grej av det nu heller även om hon idag både sparkade och tryckte mot högerskänkeln, körde giraffen och även sköt rygg några gånger.
Jag satt kvar hela tiden och jag gav mig inte så bitvis var hon verkligen helt fantastisk.
 
Det är ju så här det är, det vet jag ju och därför passar jag på att njuta extra mycket de pass där vi är helt med varandra och jag tror och hoppas på att de passen blir fler och fler och stunderna längre och längre. 
 
Jag kunde rida i alla gångarter i dag i alla fall och i galoppen till höger hade jag verkligen en helt fantastisk känsla. 
 
Avslutade passet när vi var överens efter en diskussion så att jag gick vinnande ur passet och så är planen att imorgon tömköra eller longera så att hon får jobba lite avsuttet också.
 
Lilla söta hästen...haha....vilken otur att du fått en envis matte...