Dagens ridpass 12/7 2018...

Det är inte klokt hur varmt det är - även idag 25 grader och med en förhoppning om att det skulle fläkta lite så höll jag mig ute i paddocken (tillsammans med bromsarna!).
Longerade henne en stund först och hon såg fin ut och kändes avspänd när jag sen satt upp, men även idag var hon lite smågrinig mot mig till en början men jag var tuff och satt kvar och hade som enda krav att hon faktiskt skulle gå framåt.
 
Efter en stund så släppte hon och blev jättefin och jag jobbade med att inte låta henne bli för lång eftersom jag vet att det är då hon protesterar mot mig. 
Vi jobbade i alla gångarter och jag bara älskar min lilla häst när hon är helt med mig...sååå roligt och skönt att känna att vi kunde vända en lite motig start till en riktigt, riktigt trevlig känsla där jag faktiskt inte ville sitta av.
 
Även idag jobbade jag med slutor och skänkelvikningar och öppnor, jag gillar verkligen det för att få mig själv att rida med benen och för att få Florris att verkligen sätta sig på rumpan och ta i med bakbenen plus att hon blir väldigt lösgjord och fin.
 
Bromsarna var verkligen inte roliga idag och vi är nog på väg mot den där perioden på året när de är som värst, så det känns lite extra snällt mot henne att hon nu ska få två veckors ledighet och slioppa jobba när de är som värst.
 
Det känns väldigt bra att ha det här sista ridpasset i ryggen inför vilan, och framförallt kan jag känna att träningen i helgen och passet nere på gräsbanan i helgen är väldigt skönt att ha i ryggen inför vilan - min fina lilla häst! 
Efter vilan lovar jag fler pass där nere och skogsturer tillsammans med trygga Skabbe!