Dagens ridpass 5/7 2018...

När jag åkte ut mot stallet idag så kan jag erkänna att jag inte kände mig superinspirerad inför dagens ridpass...men vad glad jag är att jag red!! 😍
 
Bästa lilla Florris fick först springa lite på lina i 15 minuter eftersom hon vilade igår och det känms sjysstast mot henne då att få känna in sadeln utan mig på ryggen. 
Inga problem alls när jag satt upp sen - så skönt att märka att vi igen nu känner igen varandra och att hon inte spänner sig när jag sätter mig i sadeln.
 
Vi var i paddocken samtidigt som två andra ekipage hoppade lite låga studs etc. Florris brydde sig inte det minsta och jag passade faktiskt på att skritta över galoppbommarna när de fortfarande låg kvar på marken - hon tog sin matte tryggt över alla tre bommarna!
 
Jag fokuserade på att öka och minska volten idag och hela tiden vara noga med mina låga stilla händer och låta benen jobba. 
Förutom något tillfälle till höger så slapp jag faktiskt giraffen hela passet.
Vid de tillfällen som hon hade uppmärksamheten på annat håll så kunde jag utan problem få tillbaka fokus genom att ställa henne i nacken och flytta undan undan min innerskänkel.
 
Red även en del trav - galopp övergångar och jag bara älskar att galoppera på henne...eller egentligen älskar jag ju alla hennes gångarter...och kommer vi fortsätta att ha pass som vi haft denna veckan så kommer jag aldrig vilja sluta rida...