Dagens ridpass 19/6 2018...

Florett har fått två dagars vila på raken både söndag och måndag - det var inte planerat så från början men jag hade så fruktansvärt ont efter min visdomstandsoperation i torsdags att jag blev tvungen att besöka tandläkaren igen igår så då fick hon vila då också.
 
Jag har ju inte tidigare vilat henne i två dagar på raken, så jag tog det säkra före det osäkra och longerade henne innan då det dessutom blåste storm ute så det lät en hel del även i ridhuset som vi gick in i då det var lektion på utebanan.
Det var ingen större skillnad på henne vad jag kunde se när jag longerade mer än att hon vid något tillfälle reagerade på vinden. Det är ju kanske inte så konstigt eftersom hon är lite sån...
 
Efter 15-20 minuters longering så satt jag därför upp och vi fortsatte jobba med våra förvända slutor och att jag verkligen ska få komma till ridning utan att hon protesterar.
Jag tänkte verkligen på att inte låta henne bli lång idag eftersom det är då när jag sen vill komma åt henne och få ihop henne som hon blir grinig på mig.
 
Hon kändes fin även om hon självklart körde giraffen vid några tillfällen, men jag lyckades ändå hålla henne med mig och utan att hon blev allt för förbannad kändes de som.
Jag red bara i skritt och trav eftersom hon var lite på hugget och gärna såg spöken lite varstans pga vädret. 
Tänkte det att det är ju bättre att rida passet bra i de gångarter jag själv känner att jag verkligen klarar av än att det sen blir pannkaka och jag måste rida ett längre pass där jag inte riktigt orkar.
 
Jag tycker att jag lyckades hålla henne kort och rund hela passet, och även om hon i det jobbet ibland kanske blev lite väl låg så hade jag inga större problem att plocka upp henne lite då istället, och jag har henne hellre då lite lägre och rund för då är hon själv väldigt nöjd.
 
Det var en trött och svettig tjej som skrittades av efteråt. Extra nöjd tror jag hon var över att ha haft sällskap av Sara i ridhuset hela ridpasset...