Dagens ridpass 29/6 2018...

Fina, fina Florris!!
Det blåste storm idag så vi gick in i ridhuset där vi hade sällskap av Cissi och Sara.
 
Jag longerade en stund innan jag satt upp - hon var jättefin i det jobbet idag också. Jag började med att verkligen få henne alert och vaken genom övergångar...
 
När jag satt upp så visade hon lite tecken på sadeltvång men det gick över fort när jag kortade tyglarna och jobbade henne i skritt.
Bättre känsla i övergångarna till trav idag från början och jag känner mig nöjd över att jag hela passet verkligen tänkte på låga, stadiga händer och att slappna av.
 
Så himla härlig känsla idag också och så skönt att känna att vi faktiskt var kompisar idag igen.
Jag red några övergångar trav - galopp och sen red jag den där favoritövningen med öppna på ena långsidan och skänkelvikning in i väggen utmed andra långsidan.
 
Fin i det jobbet också idag även om hon tyckte att skänkelvikningarna undan vänster skänkel var lite jobbiga.
 
Avslutade passet efter det eftersom det alltid känns bra att avsluta passet när vi har en bra känsla...
 
Fin, finaste, Florett...