Dagens träning för Ann 10/6 2018...

Wow, vilken känsla hon bjuder på min svarta lilla prinsessa!
Träning idag och vi kämpade på riktigt bra båda två i värmen om jag får säga det själv.
Jag värmde upp henne med lite longering eftersom det var några dagar sen jag longerade innan jag satt upp. Hon var riktigt pigg och på så det kändes uppskattat från hennes sida.
Satt upp sen och fortsatte värma henne i skritt tills Ann kom in i ridhuset.
Skoj att känna att vi börjar komma överens igen jag och Florris även i ridhuset. Hon testade mig en gång men det var halvhjärtat så efter att hon backat tre steg så kunde jag rida framåt som innan.
 
Jag fick fortsätta med samma skrittövningar när vi började träningen och vi fokuserade på slutor och öppnor på långsidorna.
När matten inte vimsar till det så gick det ju jättebra.
 
Samma tänk i travjobbet med öppnor och slutor. Jag fick även rida lite av travdelen i LB:3 med tio meters volt och sen över ridbanan med halt vid X och sen andra varvet med tio meters volt.
 
Bra övning idag med galoppen också där jag först red öppna i trav på långsidan och sen in på stor volt där jag fick fatta. Fick bra koll då kändes det som.
I avbrottet fick jag direkt gå in i öppna igen och jag märker verkligen hur viktigt det är för mig själv att jag direkt har en ny rörelse att rida för det gör att jag rider och inte bara blir sittande.
Red även skritt - galopp övergångar och de kändes bra. Där fick jag även byta galopp så att vi började jobba lite mot enkla byten men med fler skrittsteg. 
Den övningen tyckte Florris var rolig märkte jag...
 
Som avslut fick jag leka lite med att korta upp henne så mycket jag kunde och sen efter några steg rida på mer framåt.
Svårt att trycka på mer framåt så tyckte jag men vi kämpade på båda två.
 
Grymt nöjd med min fina, fina lilla häst! Vilken känsla!!
Sen att hon knappt kunde gå i närheten av den fläck som blev i sanden efter att hon kissat på hela passet kändes ju lite komiskt...haha!
Vi red så nära vi kunde varje gång vi passerade i alla fall...