Dagens ridpass 28/3 2018...

Underbara fina lilla hästen!
Idag passade jag åter igen på att vara på utebanan men denna gång red jag även om jag longerade tio minuter innan jag satt upp.
Idag fokuserade jag på övergångar och det var skönt att känna att Florett var avspänd från början när jag satt upp. Diskussionen vi hade i fredags var nog en liten test tror jag...
 
Det märktes att Florett tyckte utebanan var lite tung för hon fick ta i rejält men kämpade ändå på riktigt bra. Jag försökte hela tiden tänka på att inte fastna i min vänsterhand och att när jag gick över till vänster varv inte välta henne inåt med just vänsterhanden utan jag fokuserade på stödet på yttertygeln.
 
Jag började med övergångar skritt-trav och sen red jag övergångar trav-galopp och även några övergångar skritt-galopp. Först var det svårt i vänstergaloppen precis som tidigare men efter några övergångar trav-galopp och när jag verkligen ramade in ytterbogen så gick det väldigt mycket bättre och jag fick en trevlig känsla.
 
Travade av sen och även där en fantastisk känsla! 
Idag slog det mig faktiskt att jag inte kände mig osäker på henne fastän det var andra gången jag satt på henne ute i paddocken. Jag hade mer än gärna fortsatt en bra stund till men efter 40 minuter skrittade jag av - och jag skrittade henne upp till stallet runt bilarna den här gången, så lite längre än förra gången då vi gick kortaste vägen upp. Åter igen ett litet steg för alla andra men ett rätt stort för oss...