Värmen håller i sig...

Solen och värmen håller i sig och även om jag njuter i fulla drag av det underbara vädret som är så bra mot min kropp, så oroar jag mig också för att det snart inte har regnat något alls på en månad och med tanke på hur dålig skörden var förra året så skulle det i år verkligen behöva bli en bra skörd...
 
Florett verkar inte så jätteberörd av värmen vilket är skönt. Det är nog mer gräset som pratar och den stora gräsmagen som tar emot... Haha!
Jag har dragit ned rejält på höt hon får inne nu så även om hon fortfarande är sommarrund så känns det som att det avstannat lite i alla fall.
Det brukar ju vara så att de går upp rätt rejält fram till midsommar och sen när det blir mindre näring i gräset så brukar de bli lite mindre.
Jag tycker man märker en rätt stor skillnad på morgon och kväll också. Rider jag på morgonen har hon inte riktigt lika stor mage som när jag rider på kvällen - och det är klart, på kvällen har hon ju hunnit gå hela dagen och äta gräs...
 
Jag och Florris gick ned till gröna banan igår och hon fick sig ett 20 minuters pass med longering. Mycket nöjd liten häst!
Jag passade på att longera i både trav och galopp över en lite upphöjd galoppbom som var utlagd - inga problem alls tyckte Florris som ju varit hopphäst i sitt tidigare liv.
Så himla skoj att se henne och hur trygg hon var (hon gjorde ingen grej alls av att hon fick springa över bommen) så det kommer jag nog kunna rida över även uppsuttet i framtiden...