Dagens ridpass 27/11 2018...

Om det är någon som undrar så är vintern här nu...
Jag måste ändå säga att jag gillar att frosten ger lite ljus i mörkret och om det "bara" är minus fem grader ute som nu, så är det ju helt okej för det går ju faktiskt att klä sig mot det så att man inte fryser. Det är värre när det är minus 20...
 
Idag fick vi sällskap i ridhuset av både Ann och Anna, och jag passade på att longera tio minuter innan jag satt upp idag. Jag har faktiskt inte longerat innan jag rider på över en vecka nu, men eftersom det är lite kallt och hon varit spänd så tyckte jag att det kändes snällast mot oss båda. Hon fick värma upp i galopp....
 
När jag sen satt upp så kändes hon ändå lite spänd och vi hade lite diskussioner även om de inte var lika stora som i helgen - det var skönt!
Jag fokuserade först på min tio meters volt där jag hela tiden var noga med att ha koll på ytterbogen (speciellt högerbogen är ju så himla svår att ha koll på tycker jag) och red mina övergångar mellan skritt och trav. 
 
När hon släppte så red jag faktiskt huvuddelen av passet i galopp sen - hon kändes så himla fin och med mig i galoppen idag! Visst, lite strul till vänster där jag tappar ytterbogen och låter henne bli för lång på yttersidan och gärna fastnar i innerhanden....att det ska vara så svårt!!!
 
Avslutade med travjobb på åttvolt och även några öppnor utmed långsidorna - superfin även då! 
 
Jag tror att min lilla häst var nöjd över passet för hon fick nog galoppera i 30 minuter totalt i alla fall...
 
Jag känner mig nöjd med passet och det är så roligt att känna att jag faktiskt, när allt funkar, kan sitta och rida i galopp mestadelen av ett pass. Jag älskar att rida i galopp....