Dagens träning för Ann 24/11 2018...

Alltså det är verkligen inte lätt när det är svårt...och eftersom jag i veckan låtit Florris gå på halvfart så var det verkligen INTE lätt att övertala henne till att det var fantastiskt roligt med träning!
 
Haha, alltså hon var verkligen fruktansvärd mot mig emellanåt men så där emellan var hon ju fantastiskt fin och på slutet hade jag en supertrevlig känsla!
 
Jag fick jobba mycket med förvända slutor igen - det ger mig verkligen verktygen till att få koll på den kära ytterbogen och inner bakben. Diagonalhjälper helt enkelt...
Jag fick jobba både på volten och utmed fyrkantspåret och jag tycker ju att det är så svårt att inte fastna i vänsterhanden när hon blir så där hemsk...hon blir så stark och kör upp huvudet och det finns liksom inget jag kan göra då känns det som....men jag gav mig inte utan jag fortsatte att försöka påverka med mina ben istället och på voltspåret då flytta ut rumpan och in med bogarna....allt för att komma in i huvudet på henne. Inte en endaste sekund fick jag slappna av för då var det som att börja om igen! 
 
Jag red i skritt och trav och även om Florris som sagt var överjälvlig emellanåt med karatesparkar och lättade i rumpan osv så satt jag kvar och känslan blev som sagt super!
 
Anna var så snäll så att hon satt upp efter mig och red galopp jobbet. Så Florris fick jobba på rejält och hon var väldigt nöjd efteråt!
 
Det är ju så, att man får ju inte bättre ridning än man själv kan förse sig med och ridningen är ju verkligen en färskvara...
Så några fler veckor på halvfart kan jag väl inte säga att jag är jättesugen på...haha!