Dagens ridpass 4/10 2018...

Jag ska väl försöka dra igång den här lilla bloggen igen....
y
Hela den här veckan är det tidig uppgång och ridning för att hinna med det innan jobbet. Jag har verkligen börjat uppskatta att ha det gjort innan så att man kan åka direkt hem efter jobbet....
Även idag hade vi sällskap av Anna och Svante - och jag tror faktiskt att Florris uppskattar sällskapet...Idag var det dessutom bara 2 grader ute så idag åkte faktiskt ridtäcket på för första gången under uppvärmningen...
 
Longerade i tio minuter i mestadels galopp - hon såg riktigt fin och pigg ut...Skönt att ha låtit henne galoppera av sig ordentligt också när det är så här lite småkyligt och hon varit lite spänd...hon frustade ur sig en del vilket ju är positivt och hon kändes faktiskt väldigt fin redan från början när jag sen satt upp.
 
Jag började som vanligt med att rida mina skänkelvikningar på diagonalen och ännu en bekräftelse på att hon kändes bättre idag var att jag faktiskt kunde få igenom ställningen till höger och flytta henne undan för högerskänkeln utan att hon körde sin giraffstil...
 
Gick sen över till att jobba i trav och jobbade då på samma sätt fast jag då även la in volter på kortsidorna innan jag sen gick in på diagonalen. Jag växlade även med att rida volter vid X...Kändes helt okej även i detta jobbet och jag ville ju aldrig sluta...
 
Sen jobbade jag lite med galoppen och då började jag med galopp på volterna med övergångar till trav och sen red jag volt och sen ut på diagonalen, avbrott till trav strax innan X och sen efter medellinjen ny galopp och så volt.
Här blev det lite svårt igen men jag försökte att inte göra en grej av det hela utan fortsatte med mitt arbete.
 
Vid något tillfälle märkte jag på henne att hon visste vad vi skulle göra på diagonalen, så då fick ju självklart nästa diagonal vara annorlunda och jag red galopp hela vägen ned tilll väggen istället.
Sen utmanade jag mig själv lite och valde att rida rakt ut utmed fyrkantspåret i galopp - och till vänster gick det riktigt bra!! Jättefin kändes hon!
 
Lite svårare till höger men även där fick jag en riktigt trevlig känsla till slut - och mest stolt är jag över att jag vid tillfället i höger galoppen där hon beslutade sig för att köra giraffen bara satt kvar och kunde rida ur det och få en supertrevlig känsla!
 
Avslutade med travjobb innan vi skrittade av.
 
Riktigt, riktigt nöjd med min lilla häst idag!! 
Så mysigt att starta dagen ihop med henne...