Dagens träning för Ann 16/9 2018...

Efter en vecka där jag fortsatt jobba med att Florris ska acceptera att jag påverkar henne och hon får jobba med att bli mjukare i sina sidor (där vi inte alltid varit överens men där jag haft en ängels tålamod och bara väntat ut) så var det äntligen dags för veckans träningspass.
 
Och även om hon tyckte jag var skitjobbig och därför sparkade mot min skänkel osv så var utbrotten inte så stora och efter en inte allt för lång stund blev hon faktiskt jättefin! Framsteg idag var att vi faktiskt kunde trava på en gång utan att köra giraffen några varv...
Jag märker ju hur det här beteendet hänger ihop med hennes brunst, och nu till hösten lugnar ju brunsten ned sig och därmed blir hon jämnare....
 
Det var verkligen en superrolig träning där jag fick jobba med att flytta henne undan skänkeln, öka och minska volten, övergångar och precis som tidigare är det ju så himla nyttigt och välbehövligt för mig att direkt efter tex galoppen i övergången i trav få en ny övning direkt. Idag var övningen att direkt i avbrottet börja flytta henne undan skänkeln så att jag där påverkade henne och att jag hela tiden jobbade på att behålla henne kort i innersidan och formad runt min skänkel!
 
Så himla fin blev hon! Och det häftiga var att även om hon vid några tillfällen "blev rädd" och hoppade till så hoppar hon ju då mer framåt än åt sidan när hon är så här lösgjord och det är ju inga som helst problem för mig att sitta kvar i...
 
Fick avsluta med att rida slutor på diagonaler och idag har jag ridit de snyggaste diagonalslutorna jag någonsin ridit!!
Jag som har så himla svårt för slutor är ju så nöjd att jag nästan är gråtfärdig! Sååå häftig känsla att känna att man får till dom!
Att jag dessutom fick plocka upp henne i formen lite mer på slutet av passet och sätta henne ännu mer på bakbenen var också en superhäftig känsla! Wow, vilken häst jag har!! (och vilken tränare jag har som alltid ser till att jag rider mitt allra bästa!!!).