Tidiga mornar och tidiga kvällar...

Jag har börjat med en ny rutin....jag försöker få in stallet innan jobbet de dagar jag orkar och kan...även om det känns tungt att gå upp när det fortfarande är mörkt ute så är det en väldigt skön känsla att ha stallet avklarat och kunna åka hem direkt efter jobbet...
 
Florris verkar trivas med nya rutinen också och har känts riktigt fin att rida senaste tiden. Visst, vi har lite diskussioner fortfarande, just nu speciellt när hon ska sätta under sig höger bak, men efter en stund så brukar hon bjuda på den allra bästa känslan!
Det är den där känslan som gör att det är såååå värt att gå upp i ottan och rida...jag kan faktiskt inte fatta att det är min egen häst jag sitter på när hon ger den där känslan - hon är min alldeles egna lilla VM- och OS-häst...
 
Jag är så fascinerad över att vi nu bara varit tillsammans i 9 månader och det redan känns så bra - hur bra ska det då inte bli om ett år från nu??
 
Vi har funnit vår rutin där jag longerar en kort stund innan jag sitter upp. Numera bara max 10 minuter ungefär för att hon ska få känna och röra på sig med sadeln utan att jag sitter i den, och sen sitter jag upp och hon är avspänd. 
Idag har vi jobbat på övergångar mellan skritt och trav och även att flytta undan för skänkeln. Det där med att flytta undan är inte så himla roligt tycker Florris eftersom hon då måste börja ta i med sina bakben ordentligt...och det är där vi nu får lite diskussioner i början, men sen blir hon så himla fin och jag kan bara sitta och njuta.
Till vänster kändes hon riktigt, riktigt fin idag...mjuk redan från start...
 
Lite galoppjobb blev det också innan jag avslutade passet i trav...
 
Mycket nöjd med min fina lilla prinsessa idag (också)!