Dagens ridpass 13-14/2 2019...

Äntligen tillbaka till normal känsla igen!!
 
Fast hon försökte faktiskt övertyga sin matte igår att när det knäppte till i plåttaket i ridhuset på grund av temperaturväxlingen så var det ju nästan som ett snöras...ehh, nej Florris, det är det inte...
 
Jag longerade först både igår och idag och hon jobbade på ordentligt. Jag var på henne precis som i tisdags att hon verkligen skulle kliva i och ta i bakifrån. Precis som tidigare så fick hon jobba med både trav och galopp i longeringen. 
Skoj att se förbättringen av hennes respekt för mig från marken bara på dessa dagar. Visst, inte riktigt samma respekt som för Ann men det kanske kommer...eller så kommer hon alltid ha mer respekt för henne...haha!
 
Både igår och idag fokuserade jag sen på trav och skritt övergångar för att få henne i fokus på mig. Dock började jag passet med jobb på fyrkanten i skritt för att verkligen få fatt om den där ytterbogen och få henne i ramen. 
 
Båda dagarna har hon skött sig jättebra och nästan helt som vanligt. Som sagt, igår var hon lite på spänn och tyckte att knäppningarna i taket faktiskt skulle kunna vara ett snöras men inga stora hopp och jag gjorde ingen sak av det utan red vidare och då förstod hon att det inte var något att reagera på.
 
Avslutade med lite galopp också faktiskt just för att hon kändes så fin och med mig. 
 
Supernöjd båda dagarna! Finaste lilla Florris!!