Dagens träning för Ann 2/2 2019...

Min lilla häst springer fint på träningarna just nu! 
Åter igen, andra veckan på raken, som hon blivit så där superfin!
 
Dock hade hon sadeltvångskänning när jag satt upp trots att jag longerade innan, men det gick ändå rätt bra. Jag kortade tygeln och satt lugnt och så avspänd men samtidigt lätt i sadeln som jag kunde och satte oss båda i skrittjobb på vår älskade fyrkant med tydliga hörn i skritt.
Rätt snabbt komhon faktiskt till jobb och kändes fin. Jag vågar rida mer med skänkeln även i det läget numera och det är bra.
 
Jag fick börja i trav på fyrkanten igen och även om det var svårt bitvis så kändes det ändå som att hon var med mig. Hon grinade ihop när Svante och Anna gick ut ur ridhuset men när de sen var ute så gick hon snällt.
 
Även idag fick vi rida öppna utmed långsidorna och sen fick jag rida sluta på andra långsidan. Supersvårt med sluta till höger tycker jag även om vi idag fick till en av våra bästa högerslutor på diagonalen någonsin.
Jag har verkligen svårt att forma henne runt högerbenet och samtidigt möta upp med högerbenet och få till lagom ställning i nacken. Men jag kämpar på! 
Superfina slutor till vänster fick vi till i alla fall.
 
Idag kändes det verkligen som att jag fick koll även i galoppen på rakt spår! Att tänka båda bogarna in utan att faktiskt göra det funkar verkligen för mig att få koll på yttersidan. 
Idag kände jag också att jag i vänstergaloppen litade på henne och då inte fastnade i innerhanden utan hade ett bra stöd på yttertygeln utan att hon blev lång där.
 
Avslutade med travjobb där jag fick plocka upp henne lite till i formen och även lite galopp där jag också fick plocka upp henne lite. Så himla svårt och lite ovant för oss båda, men wow vilken känsla hon ger! 
Sååå lätt i handen och rör sig genom hela ryggen med båda bakbenen under sig och blev såååå fin!!
 
Mycket nöjd häst gick tio meter ut i hagen efteråt och rullade sig i snön....