Dagens ridpass 20/3 2019...

Fina lilla hästen!
 
Åh, idag kändes det verkligen som att vi var tillbaka igen helt som vanligt. Lite spänd och hoppade åt sidan vid något tillfälle i början men jag satt lugnt kvar och hade skänklarna om henne och gjorde ingen grej av det. 
 
Idag försökte jag verkligen tänka på att min högertygel skulle bli så lång i vänstervarv utan i stället ha kvar stödet där, inte fastna i innerhanden och möta upp med innerskänkeln. Fin känsla till vänster bitvis idag med stöd i högerhanden!
Jag skrittade fram rätt länge och red både öppnor och skänkelvikningar i skritt samt lekte även lite med övningen av fyrkanten. Hela tiden koll på ytterbogen så att hon inte balanserar sig i min hand utan balanserar sig själv.
 
Jag red som jag och Ann pratade om i lördags - jag växlade voltstorlek så att hon inte bestämmer storleken utan följer mig och dessutom balanserar sig själv. 
 
Jag växlade mellan övningen som vi red i lördags med att i trav rida en liten volt i hörnet på kortsidan, upp på medellinjen och ut mot andra långsidan i skänkelvikning, volt nere i hörnet osv och med övningen där vi rider rakt upp på medellinjen och lägger växelvis 10 meters volt till höger och till vänster och rakt fram några steg på medellinjen däremellan. I den övningen bröt jag av till skritt på medellinjen så att jag även fick jobba med övergångar. 
 
Jag red även lite trav - galopp övergångar och jag är så himla kär i hennes galopp. Jag verkligen älskar den! Den är som en gungstol att sitta i...
Hon kändes fin även i det här jobbet idag, så efter galoppjobbet så avslutade jag med travjobb igen med att öka och minska volten och att flytta henne för skänkeln. 
 
Fin liten häst idag....