Dagens ridpass 31/10 2011

Jag hade tänkt att jag skulle försöka fokusera på galopparbetet idag, men samtidigt så fick jag ett infall att jag kanske skulle trava bommar istället. Och när tjejerna i stallet hade plockat fram dels travbommar och sen ett galopphinder med en bom på två sockerbitar så kunde jag inte stå emot.

Så idag blev det gymnastik över travbommar. Tingeling var så snäll så och travade jättestabilt över bommarna. Hon verkade tycka att det var skoj och jag tyckte också att det var roligt!
Helt otroligt, jag som annars tycker bommar gör sig bäst i förrådet...hehe...

Idag blev det då fokus på övergångar, skritt-trav och trav-skritt. Supertrevlig kändes hon, mjuk och medgörlig och reglerbar i formen både uppåt och nedåt. Gårdagens träning gav helt klart resultat!

Det är en fröjd att rida min prinsessa om dagarna nu! Det är faktiskt så att jag knappt vill sitta av henne...

Men som sagt, det blev inget avancerat idag men hon verkade riktigt nöjd och ett joggingpass med övergångar och lite travande över bommar var nog ett alldeles lagom gymnastikpass för att få bort eventuell träningsvärk.