Visste du att...

Vet du att jag vid ett tillfälle när jag ridit ut i skogen varit med om att ekipaget framför mig trampade rakt ned i ett jordgetingbo?
 
Som tur var så var det ingen som skadade sig när hästarna sprang runt i panik... Jag var inte så gammal då och red på min dåvarande favoritponny Smokey. Det var under den tiden när jag fortfarande red i handikappgruppen och som tur var just denna gången så var pappa med och kunde hugga tag i ponnyn så att jag kunde ta mig av hästen - men min stackars pappa (för er som inte vet så är han hästrädd men har ändå varit med mig och lett mig i handikappgrupper och gjort i ordning hästar osv i alla år) han blev dragen genom buskar och allt möjligt eftersom han inte släppte...
Allt gick dock bra till slut men jag kan säga att jag undvek den stigen i MÅNGA år efter den händelsen.
 
Det tog mig många år innan jag kände mig trygg i att låta min häst gå runt i skogen efter det.. och jag kan faktiskt fortfarande ibland fundera på om det skulle hända igen.