Dagens ridpass 29/8 och 30/8 2017...

Vi har avancerat till övergångar mellan trav och galopp dessa pass och jag är verkligen supernöjd med min fina lilla häst! 
Det är helt otroligt roligt att rida just nu och jag tror faktiskt att vi båda är lika glada och nöjda!
 
Jag värmde som vanligt upp med övergångar skritt och trav och med några diagonaler med slutor samt skänkelvikningar men även några långsidor med förvända slutor och volter på kortsidorna. Jag gillar verkligen den övningen för att jag får koll på ytterbog och inner bakben och samtidigt så får jag ihop henne på yttertygeln utan att hon blir lång och faller isär. De där diagonala hjälperna alltså....såååå viktiga!
 
Sen jobbade jag med övergångar trav-galopp och jag red både på volt och rakt ut. Superfin och trevlig i det här jobbet! Så roligt att känna att högergaloppen är lika fin som vänstern numera även om hon tycker att det är väldigt jobbigt att sitta så på rumpan i den förvända, men det kommer mer och mer!
 
Jag gillar verkligen att rida förvänd galopp för om inte annat blir känslan efter den helt fantastisk.
Jag har även passat på att rida några enkla byten när jag ändå red övergångar och hon var superduktig!!
 
Bjuder på en bild från uteritten i söndags - då hade vi sällskap av alla tre hundarna....