Benskydd...

Vad har ni för benskydd till era hästar?
Jag gillar verkligen benskydden från Horse Guard som är mjuka och har mycket ludd i sig. De håller verkligen formen, kardborren är outstanding även efter flera tvättar (så länge man ser till att de är fästa i sin motpart vid tvätt så att de inte fastnar i luddet förstås) och även efter flitigt användande så är de faktiskt inte särskilt slitna även om hästarna slår i och de skyddar så som de är tänkta att göra.
 
I och med att Florris är svart så har min tanke varit att jag ska köpa vita benskydd till henne när dessa bruna ger upp....Nu har de inte gett upp ännu men jag är ändå sugen på ett par vita till henne. 
Under alla år med Tingeling så köpte jag aldrig ett par vita benskydd att ha till vardags utan de vita hade jag bara till tävling - hon var ju vit och då tycker inte jag att det var så fint med vita skydd på henne. Hennes färg var ju brun också så därför blev färgen på benskydden brun.
 
Jag vill fortsatt ha de här mjuka varianterna av benskydd då Florris inte alls gillar hårdare benskydd på bakbenen. Jag har ju bra erfarenhet av tränset från SD design (älskar det!) och de har även fina benskydd som jag spanat in...
 
Vad sägs om dessa i vitt?
 
 
 
 
De finns även i svart och jag måste säga att även de är superfina. Och kanske är svart mer praktiskt att ha även om vitt alltid är fint?
 
 
 
Vilken färg hade ni valt?
#1 - - Katarina:

Svart alla dagar, men jag vill gärna matcha benens färg med skydden så de liksom smälter in :) vitt är fint men för opraktiskt för min smak.