Nytt i min garderob...

Nu var det länge sen det var något nytt som flyttade in i min ridgarderob och efter senaste tidens avtrillningar kände jag att det var dags för att uppdatera min ridhjälm.
 
Min förra har hängt med rätt många år och även om jag inte trillat av och slagit i huvudet så har den som sagt hängt med några år och jag har ju trillat av i den rätt många gånger nu...
 
Så nu har jag köpt mig en ny. Jag gillade den redan när jag såg den i Hööks katalogen så jag måste säga att jag blev riktigt glad när den passade min huvudform.
Det enda jag kan tycka är att den ser lite väl rund ut när den sitter på huvudet men den sitter skönt på huvudet i alla fall, och jag ser ju inte hur jag ser ut i den när jag rider. Haha!
 
Det blev en VG1 Caprice Matte Glitter JH Collection och det var just det glittriga i den jag gillade. Plus att jag uppskattar att den inte är i sammet utan blank, så den borde inte dra åt sig så mycket smuts.
 
Nu har jag ridit i den kanske 5 ridpass och den är fortfarande jätteskön. Jag gillar att man kan justera den i nacken också.
Enda nackdelen är väl kanske att den inte är av lättviktsmodell som jag först hade tänkt att jag ville ha, och den är inte lika ventilerad som det jag tänkte heller. Men när man har så stort huvud som jag så får man vara glad om man hittar något som passar alls och den andra modellen jag testade (som då var lättare och mer ventilerad) fanns inte i tillräckligt stor storlek...
 
 
#1 - - Katarina:

Åh, jag såg också den i katalogen och tyckte den var jättesnygg! Brukar försöka vara noga med att byta hjälm och säkerhetsväst regelbundet, framför allt hjälm är ju superviktigt.