Dagens träning för Ann 17/11 2019...

Det är inte lätt när det är svårt men det är alltid roligt att rida! 

Florris var som hon varit senaste veckorna lite spänd och på tårna. Hon tyckte dessutom att både jag och Ann var fruktansvärt jobbiga som inte gav oss och absolut ville att hon skulle släppa i båda varven.

Övergångar och att rida så att hon hela tiden följer mig med fokus...
Ställa utåt på volt och sen inåt och flytta undan skänkeln...
Florris körde giraffen och sin halvpassage men jag kunde vänta ut det och med några inslag av skritt där hon ändå fick flytta undan och fortsätta övningen så blev hon till slut väldigt fin.

Skänkelvikning på diagonalen gick också bra till slut...svårare undan höger skänkel så klart och speciellt när jag inte var snabb nog att fånga upp bogen, men skam den som ger sig för den fick jag till sen också.

Öppna på långsidorna med volt på mitten och sen övergång till skritt på mitten och efter det så låg hon inte lika mycket i handen utan la mer vikt på inner bak. Mycket trevlig känsla!!

Det är ju så där just nu - supersvårt men sen så fantastiskt underbart fin! 
Jag ska försöka komma ihåg och påminna mig själv om att traggla på så här de här tuffa månaderna för jag är helt övertygad om att till våren kommer det att märkas massor med framsteg.

Nu blir det träningsuppehåll de närmaste två veckorna då Ann ska till Thailand, så jag och Florris får klara oss själva (med Sofia också förstås).
Jag tror vi kommer att sakna träningarna lika mycket båda två.