Fredag och halvdag!

Fredag idag och första gången i hela mitt liv jag jobbar på ett jobb där vi har halvdag eftersom det är röd dag imorgon!

Igår fick jag ett sms från Carro som tagit in hästarna där hon skriver att Achilles är halt och att jag ska ringa henne så fort jag ser sms:et. Jag ringer upp och hon säger att Achilles varit jättehalt när hon tagit in honom ifrån hagen....
Det var ju bara att slänga på sig kläderna, krama och pussa på Cecilia (som snart skulle gå och sova), och säga hej då till Rickard och dra iväg till stallet.
När jag kommer fram så är han inne i sin box och jag slänger en första blick in och han står där helt lugnt på alla fyra ben och äter eftermiddags mat....tog ut han på gången och såg inte att han haltade något de tre stegen det tar att få ut honom där.
Kände på benet och ned runt kotan men han var inte varm, dock väldigt lerig... :) Blev spolspiltan sen och spola bort all lera på benen.
Sen böjde Tezzan båda frambenen och sen gick vi ut och sprang på asfalten...han visade ingenting. Visst, lite stel såg han ju ut - men det gör han ju alltid i början innan man har värmt upp honom även i vanliga fall.

Så nej, jag tror inte att det var någon stor grej om det nu var så att han var halt. Men för säkerhetsskull så fick han ändå vila igår också.
Kanske har han hört att vi pratade om att tömköra oss igår och tänkte att det var nog säkrast att halta lite så att han fick slippa.

I morse hade Diana inte märkt något när hon släppte ut honom, inget ovanligt dvs för någon hälta hade hon heller inte letat efter. Men om han varit så halt som Carro sa att han var i går så hade hon märkt det utan att veta om det.


I eftermiddag ska jag och Annika åka och hämta en rockard, sen ska Stefan komma och byta bränslepump på hennes bil och sen ska vi iväg och hämta julklappen till Tezzan.
Sen blir det antagligen till att fixa en grind till den provisoriska boxen vi ska ha till shettisen (den ska få stå i den i en månad tills boxen blir ledig).
Spännande! :)

Imorgon ska Rickard hänga med ut till stallet, och även Cecilia förstås, och byta däck på transporten. Han och Annika ska hjälpas åt.
Jag och Cecilia får väl mocka och fixa käk åt Achilles så länge.
Min älskade lilla dotter som ska få en liten ponny i julklapp....en sån liten som hon kan rida (det har hon sagt själv att hon vill ha).
#1 - - Anneli:

#2 - - Anneli:

Kolla med Susan Samuelsson (Pims syrra) Hennes dotter har ju gamla Hector, en busig men härlig shettis som är inkörd och inriden, men är lite gammal då.... (han är 28 el 29 tror jag, men tydligen pigg) Hennes barnbarn har ridit honom tidigare, men vet inte om hon gör det längre. Han har iaf lärt många ungar att rida och att bli envisa (mig bl.a). En supergo häst. Sussie finns på facebook t.ex.



Kram!