31/8 2010

Igår hann jag med att rida efter att det regnat (och det vräkte verkligen ned).
Blev lösgörande i skritt och pytte lite trav. Achilles känns superfräsch! Jag undrar jag hur länge det ska hålla i sig...
Han var superladdad och jätte på...och väldigt stel, men det är ju inte så konstigt...

Han vår vila idag och så ska jag rida imorgon igen.

Loke fick vila igår och ska gå med Cecilia en liten sväng idag. Han har alltid fullt med tistlar i pannlugg, man och svans så igår stod jag i nästan en timme och fixade till honom. Superfin blev han till slut (med MASSOR) av glansmedel i svans och man.

Idag ska Cecilia följa med till stallet, det var länge sen nu och idag ska dessutom Rickard jobba över så hon måste följa med. :)

Jag älskar ju verkligen bruna tillbehör till Achilles, och jag har spanat in ytterliggare ett superfint täcke, dock är jag tveksam till passformen...men detta finns på hööks:


Det som är riktigt trevligt är ju att halsen är fast....fast å andra sidan vet jag ju att HW täckenas halsar aldrig ramlar ned....


Idag är det lite bättre väder än igår, dock känns det fortfarande kyligt. Jag märker att Achilles redan satt rejält med vinterpäls, så för att han inte ska sätta helt hysteriskt med päls så får han från och med nu gå med ofodrat täcke på sig....
Kommer att raka honom även i år...troligtvis redan om en månad...
#1 - - Kicki:

Min lilla snyggis har också börjat få täcke på sig på nätterna. Hoppas dock på lite sköna varmare höstdagar