30/12 2010

Idag var jag inte i stallet förrän på eftermiddagen, halv tre närmare bestämt. Vi tog det lugnt på morgonen och sen åkte vi iväg och köpte en leksak till Cecilia för pengarna hon fick av farfar i julklapp. Det blev en prinsessklänning med diadem, örhängen och ring till. Supertjusigt!
Sen blev det en tripp till Uppsala och Bauhaus, där inhandlades en torkställning att hänga ovanför vår nya tvättmaskin och torktumlare samt att vi kollade in vilken bänkskiva vi vill ha ovanför maskinerna som avlastningsyta. Så den ska Rickard åka och handla någon dag när han är själv i bilen för annars går den inte in.
På vägen hem stannade vi på Hööks och jag köpte mig en födelsedagspresent lite i förskott...det blev det där supersnygga tränset, GM Artemis, som jag spanat in ända sen det kom och nu när det äntligen finns i mörkbrunt så fick ett sånt följa med mig hem.
Jag köpte ett i stl Cob och det satt perfekt på finaste prinsessan!



Så nu har Tingeling två träns med mycket bling! Dels detta och så Achilles gamla mörkbruna som jag fick det supersnygga pannbandet till av Madde i julklapp! Fina, fina tjejen...
Det svarta tränset funderar jag på att köpa ett bett till och sen bara ha som longerings/tömkörnings träns - så slipper man tänka på det där att ta bort och sätta tillbaka tyglarna...

Jag tog in Tingeling när jag kom till stallet och sen gjorde jag i ordning. Lina red på Faith och Nipper och hans medryttare var också ute.
Gick ned på volten precis när Nipper kom upp och Lina höll på att skritta av Faith, så jag skrittade fram och sen jobbade jag henne i trav i båda varven. I början var hon trippig och lite för ivrig men efter ungefär femton minuter lugnade hon ned sig och började förstå vad jag sökte efter. Red en kvart till och då sökte hon sig riktigt bra till handen i båda varven. Jag är så himla glad att vi gör framsteg!
Lisa hade sett lite när jag red från huset och hon tyckte att det börjar se väldigt harmoniskt ut - och det är precis så som det känns när det går bra, sen blir det lite trippigt och så ibland men man får ju tänka på de bra stunderna och jag är som sagt så glad över framstegen vi gör!
Det ska bli skoj att höra vad Ann säger på söndag, men jag är övertygad om att hon kommer att tycka om henne. Vem gillar inte världens mest underbara häst?

Imorgon har jag tänkt vara i stallet vid åtta tiden, jag hoppas verkligen att jag ska orka gå upp så tidigt...om det är så så får hon bara en vilodag denna veckan, men å andra sidan så red jag ju mest skrittjobb i måndags så det gör inget. Och det är ju inte så ansträngande jobb vi gör just nu heller.

Hon fick två morötter i krubban innan jag åkte hem och hon såg så himla nöjd ut där hon stod i sin box.

#1 - - Nanna:

Har också det GM tränset, tycker det är superbra och supersnyggt, har det i svart men såg att det har kommit i ljusbrun nu, jätte läckert. Jag har haft mitt sen det kom ut och blinget sitter där än så det är ju bra kvalitet! Är det bara jag eller är det inte stort i storlekarna? Jag köpte det icob till vår ena ponny men det var alldeles för stort så jag har det på min frieser som har ett jättehuvud och egentligen knappt kommer i full, hihi.