Dagens ridpass 30/11 2012...

Jag kan väl inte påstå att jag kände mig direkt laddad för att rida ikväll med gårdagens pass färskt i minnet. Men samtidigt så såg jag ju fram emot att kunna rida i ridhuset helt själv idag - hela stallet har nämligen varit iväg i Globen eller på andra roligheter.
 
Jag började i alla fall kvällen med att mocka och fixa åt min prinsessa. Idag fick hon även upp sin andra vattenhink då hon imorgon kommer att gå ihop med Findus i hagen och där finns det redan ett kar med vatten.
Idag fixade jag även åt en av de andra hästarna i stallet eftersom hans två mattar var i Globen. Det är trevligt att man kan hjälpas åt tycker jag!
 
När allt var färdigt så gjorde jag så i ordning Tingeling och jag märkte på hela henne att hon faktiskt var lite mer avspänd idag - idag ville hon ju till och med mysa innan jag tränsade som vanligt....
 
Började passet i ridhuset med något skutt men jag sa åt henne på skarpen och sen behövde jag bara humma till lite lågt så fort hon tänkte tanken och då skötte hon sig.
Passet gick riktigt bra!
 
Vi kunde till och med jobba lite med galoppen - men sen blev det lite överhettning i huvudet och jag fick trava av henne istället. 
Jag red en hel del serpentinbågar idag och det var ett tag sen vi gjorde det och det märktes för först var hon lite spänd men det gav med sig.
Jag gjorde som så att jag började med att rida tre bågar och sen red jag fyra bågar och till sist klämde jag in fem bågar. Jag varierade med att rida övergångar över medellinjen och att ibland enbart göra en halvhalt, allt för att hon inte skulle veta vad vi skulle göra härnäst.
 
Sen blev det lite öppna utmed långsidor och lite skänkelvikningar både på spåret och på diagonaler.
Som avslut red jag åttvolter i varierande storlekar.
 
Hon kändes riktigt, riktigt trevlig till och från och idag kom det även några rejäla frustningar när spänningarna släppte -  så det här passet var verkligen välbehövligt!!
 
#1 - - ADARAS.se - din bloggtidning på nätet! :

Min julkalender har dragit igång och i första luckan kan du vinna en valfri onepiece eller hoodie! :D Var gärna med! :)
http://adaras.se/2012/december/lucka-1-vinn-valfri-onepiecehoodie-fran-chilla-wear.html#comment
Puss!