Vad får oss att fortsätta?

Jag har funderat på en sak, vad är det som får oss hästmänniskor att fortsätta hålla på med hästar?
Det är mycket jobb och rätt hårt jobb och det spelar ju ingen roll om det är snöstorm eller en fin sommardag - hästen måste ändå få sitt och man måste åka till stallet.
 
För mig är det nog kärleken till hästarna, det lugn de ger mig och den fantastiska känslan jag har när jag rider. Att JAG kan påverka ett djur på 500 kg. Att jag kan ta mig fram på ställen jag annars bara drömmer om...att de blir mina ben...
Att för Tingeling så är jag någon speciell, men ändå en person som alla andra.
 
Om jag inte skulle åka till stallet varje dag så blir jag rastlös...det är något som saknas mig helt enkelt och då hittar jag genast på en massa projekt hemma istället...inte alltid så uppskattat av Rickard här hemma eftersom han då får hjälpa mig fixa det...
 
Jag tror att det bara är att inse att vara en hästtjej inte bara är något man är, det är en livsstil.