Vilodag...

Jag vet inte riktigt men just nu känns det som att jag skriver vilodag var och varannan dag...Dock är det "bara" tisdagar och torsdagar som Tingeling faktiskt har sin planerade vila - men å andra sidan så går ju veckorna så fort så jag tycker dagarna bara försvinner, därav att jag kanske upplever det som att vi ständigt vilar?
 
Hur tänker ni runt vilodagar?
 
Jag tror nästan alla låter sina hästar vila minst en dag i veckan och sen om man har en häst som inte mår bra av att vila helt så kanske man väljer att bara skritta den för hand eller uppsuttet den dagen.
 
För att jag ska få ihop övriga livet så får Tingeling två vilodagar i veckan och det verkar faktiskt funka väldigt bra på henne också, jag tror hon uppskattar att både återhämta sig muskulärt och att hon får lite tid att tänka igenom det vi jobbar med.