Dagens ridpass 30/4 2014...

Lilla damen har energi! Inte så konstigt med tanke på vilodagen igår kanske...

Hon höll sig dock på mattan hela passet och hon kändes faktiskt superfin!
Jag jobbade med övergångar idag också och att "smyga" igång så att övergången blev så mjuk som möjligt.
För variationens skull och för att Tingeling inte skulle veta vad nästa sak var så växlade jag mellan att rida i skritt - trav - skritt - galopp - trav - galopp - skritt.

Galoppjobbet la jag sen på en volt och ur den en noggrann hörnpassering och sen galopp på diagonalen och avbrott innan hörnet. Den övningen red jag i båda varven och eftersom vi inte ridit den så mycket tidigare så taggade Tingeling till lite grann men jag hade inga problem att lugna ned henne.

Fortsatte med lite mer galopp sen och då red jag utmed fyrkantspåret och tänkte lite öppna på långsidan. Det gick helt okej måste jag säga. Duktig häst!

Avslutade sen och skrittade ut en sväng på långa tyglar. Mysigt!

Det underbara nu är att Tingeling verkligen börjar acceptera att jag kortat tyglarna och idag skrittade hon verkligen avspänt och genom kroppen även på kortare tyglar!
Nu ska jag bara över det där sista lilla att hon småfipplar med bettet hela tiden, men det kommer! Jag har ingen brådska utan väntar ut henne som vanligt. Det får ta den tid det tar för när hon accepterar det så kommer det här bli oslagbart!