Dagens ridpass 30/6 2014...

Finaste lilla hästen!
Åh, vad jag behövde det här ridpasset!

Vi har verkligen inte varit överens de senaste dagarna och jag ville därför bara hitta tillbaka till vår trevliga känsla igen.

Det var inget komplicerat pass men jag tyckte ändå att det blev ett roligt och varierande pass. Jag började med att rida på serpentinbågar i skritt och såg till att känslan var lika trevlig åt båda håll. Avspänd och lösgjord över ryggen! 

När känslan var trevlig övergick jag till trav på samma sätt och efter några övergångar fick jag en trevlig känsla även i traven. Jag valde sen att rida några öppnor utmed långsidorna där jag övergick i förvänd sluta.

 Efter en stund gick jag över till att jobba med galoppen och även där red jag en hel del övergångar till en början. Efter det så valde jag att rida rakt ut utmed fyrkantspåret men med lite öppna tänk.
Jag red ett varv i ett rätt friskt tempo och fångade sen upp henne i tempot och red ett varv på en stor volt.

Efter en liten paus red jag några skänkelvikningar i galopp och som avslut red jag skänkelvikning i skritt på diagonalen för att ur den fatta galopp och rida galopp utmed kortsidan för att sen bryta av och rida nästa diagonal på samma sätt.


Fin häst och nöjd matte! Tänk om känslan alltid kunde vara så här!