Dagens ridpass 31/10 2014...

Jag vet inte om det var för att jag och Tingeling kunde rida ute i paddocken i dagsljus och i en fantastisk höstsol, om det var samtalet med Ann tidigare på dagen, eller om det var den välmatchade och snygga outfiten som gjorde att ridpasset idag helt enkelt var ett sånt där man vill ha kvar på näthinnan väldigt, väldigt länge...
 
Jag tyckte i alla fall att det var oerhört skönt att faktiskt kunna vara ute i dagsljuset och inte alltid behöva rida när det är bäcksvart ute. Tingeling verkade lite chockad när jag hämtade henne i hagen tidigt på eftermiddagen och ville till en början inte följa med in utan tvärnitade när jag fått tag på henne och började gå mot grinden. Men efter lite övertalning så följde hon med villigt igen.
 
Dagen till ära så lindade jag faktiskt och vi var oerhört välmatchade i grönt och brunt. Jag tror både jag och Tingeling njöt lika mycket av att få jobba utomhus igen. 
Eftersom det frusit på de två senaste dagarna så var paddocken rätt hård så jag valde därför att rida ett pass i skritt och trav idag och verkligen fokusera på att få henne så där otroligt fin som jag vet att hon kan vara.
Och ja, jag blev inte besviken! Vilken känsla hon bjuder på just nu lilla madamen! Jag är så glad och stolt över henne och satt med ett stort leende hela passet.
 
Jag fokuserade en hel del på serpentinbågar idag där jag var noga med att hon verklingen spårade, var låg och ställd och mjuk i övergångarna och rak innan jag ställde om och bytte båge. 
Hon kändes supertrevlig! 
Efter en stund red jag lite öppnor på långsidorna och idag valde jag att flytta in framdelen rätt rejält för att verkligen få loss henne i bogen utan att rumpan puttades ut. Även här kändes hon superfin och även till vänster var hon superfin. Det är ju annars det varvet jag har svårare i själv...
Slutorna la jag precis som tidigare på en stor volt på den öppna delen av volten. När jag sen red slutor utmed långsidorna så valde jag att göra det i skritt - för funkar det inte i skritt så funkar det inte i trav eller galopp.
Till höger hade jag inga problem alls idag och till vänster kändes det mycket, mycket bättre - jag tror hon börjar förstå vad det är jag menar nu.
 
Som avslut så ökade och minskade jag på volterna i trav och bara krävde att hon skulle vara låg, rund och följa med och runda sig runt innerskänkeln - och vilken känsla! Det är ju så häftigt att känna hur fin hon är!! 
 
Jag avslutade med avskrittning på lång tygel - och som sagt, ett stort leende på mina läppar under hela ridpasset idag. Vi kan ju!!
 
Dagens outfit gick i Mias RS tecken...
 
Schabrak: Linblomsgrönt med brun kant från Mias RS
Lindor: Linblomsgröna från Mias RS
Ridtäcke: Brunt ylle från Mias RS
Boots: Fuskskinn med lammullskant från Horze
Sadel: Prestige Hippos Dressage
Träns: GM Artemis med blingat pannband av okänt märke
 
Ridbyxor: Bruna Grand Prix Thermo Pro från Horze
Tröja: Khakigrön softpilé Campania JH Collection från Hööks
Väst: Brun Chalet från Spooks
Ridstövlar: De Niro
Hjälm: Kavalkade