Dagens ridpass 31/1 2015...

Tog mig lite sovmorgon och släppte ut hästarna strax innan nio i morse.
Det har snöat hela natten och snöade även i morse så om jag hade hoppats på att vintern snart är över så får jag nog omvärdera det hoppet...

Fördelen med snön är ju att underlaget i paddocken var helt okej, så vi höll till där i morse.
Tingeling kändes fin och verkade inte alls ha någon särskild träningsvärk från gårdagens löshoppning.
Jag fokuserade som vanligt på övergångar och idag valde jag att göra övergångar både på voltspår med olika ställning i nacken och i skönkelvikningarna på diagonalerna. 

Vi kunde till och med rida övergångar till galopp idag och jag valde att bara galoppera max fem-sex steg innan jag bröt av till skritt igen och sen fattade om.

Hon kändes så himla fin i alla gångarter idag! Galopperna var helt fantastiska i båda varven! Jag tror verkligen på det här upplägget nu för att fortsätta stärka högergaloppen för idag var alla fattningar korrekta och på hjälpen samt att även högergaloppen var kort, lugn och i en trevlig (inte allt för hög) form.
Framsteg!!

Imorgon får jag sällskap av underbara Madde som ska fota och filma oss och jag hoppas att vi kan hålla till i paddocken då också för det blir mycket bättre bilder där än inne i ridhuset.

Så nu är stora funderingen vilken färg på outfit vi ska köra på imorgon?
Det lutar mot brunt för det känns som att jag inte haft det på rätt många fotosessioner nu...



#1 - - Dressyrteamet:

håller tummar för fina bilder