Dagens ridpass 30/8 2016...

Jag är så himla glad att jag känner min häst så väl dagar som denna...

Hon helklipptes ju igår och då brukar det alltid bli stora klagomål dagen, och ibland några dagar, efteråt när hon blir varm under ridpasset eftersom hon då tycker att det kliar helt hysteriskt och då absolut inte kan göra något annat än skaka på sig...

Och ja, vi kom till det läget idag och då valde jag att avsluta för att slippa få henne förbannad och spänd.
Men fram tills dess var hon jättefin!!
Det är självklart en inställning för mig att nu rida utan Anns ögon på oss hela tiden. Jag har ju varit bortskämd med det den senaste månaden att hon alltid hjälpt oss.
Nu får jag istället lita på mig själv igen...

Jag red några långsidor med tiometersvolt mitt på och sen öppna efter det så som det ligger i programmet.
Jag lyckades även rida en förvänd galopp i varje varv så som i programmet innan vi avslutade.

Så jag är nöjd med passet och hoppas på att hon inte tycker att det kliar lika mycket på torsdag då vi ska rida igen.

#1 - - JenniferDressage.se:

Jag brukar alltid bada hästarna efter jag klippt så slipper de förhoppningsvis att det kliar så mycket. :)

Svar: Jo, det har jag gjort men hon tycker ändå att det kliar. Hon är väldigt speciell på det viset...😂
Jenny & Tingeling