Dagens ridpass 30/10 2016...

Vilket fantastiskt väder vi har haft i helgen!! Åhh, det är ju bara att suga åt sig energin som solen ger och njuta!!
 
Igår fick Tingeling sin andra vilodag för veckan och jag hoppas att hon njöt ute i solen i hagen lika mycket som jag njöt av solen när vi var ute och fixade i trädgården.
 
Även idag lös solen och jag passade på att rida ett pass i paddocken där underlaget var helt fantastiskt bra! Älskar när det har regnat några dagar och det sen börjar torka upp.
Jag började med att skritta runt halva hagarna och Tingeling njöt i fulla drag även om det var rätt rejält blåsigt. Inte så varmt i blåsten så jag tror faktiskt att det är dags att plocka fram ridtäckena nu. 
 
Väl inne i paddocken så började jag passet som vanligt med uppmjukande övningar så som skänkelvikningar och hon kändes trevlig redan från start. Inte alls lika spänd och det lilla som var frustade hon ur sig efter kanske fem minuter.
 
Även idag passade jag på att chocka henne lite och lägga galoppen rätt tidigt i passet (så nu får jag väl följande pass lägga det i slutet igen så att hon inte börjar lära sig att vi lägger galoppen tidigt) och hon kändes fin. Jag måste säga att känslan till höger blir bara bättre och bättre så länge som jag kommer ihåg att inte fastna i innerhanden utan hela tiden låta ytterhanden vara stödet.
 
Jag testade även idag lite förvänd - och då tar hon ju i så hon blir blå och blir rejält taggad, och det innebär att jag får svårt att sitta. Där måste jag verkligen lita på både henne och mig själv att inget annat händer...
 
Idag tyckte jag att jag fick en trevligare känsla i den högerförvända. Inte lika spänd och lika hög i formen idag utan bitvis med ett riktigt bra stöd även där. Framsteg!!
 
Så nöjd med min fina lilla prinsessa!!