Dagens ridpass 28-29/4 2017...

Jag hade tur igår och lyckades få dragkedjan fixad innan stallet, så jag kunde rida precis som planerat.


Jag jobbade både i trav och galopp igår med fokus på lösgörande övningar och övergångar som vanligt, och eftersom det var ett väldigt lugnt pass i torsdags var hon riktigt pigg vilket som vanligt visade sig främst i galoppen men jag fick till det bra tycker jag - och beviset för det var att när jag avslutade med travjobbet så var hon helt fantastisk!! 
En sån där känsla där jag bara njöt...

I morse fokuserade jag däremot på travjobbet, och även idag bjöd hon på en helt fantastisk känsla!

Lugn, harmonisk, taktmässig och avspänd var hon hela passet och jag jobbade dels med skänkelvikningar där jag sen ställde om, sen öppnor där jag verkligen var noga att forma henne runt min innerskänkel och ställa i nacken utan att hon böjde halsen. 
Eftersom hon var så lugn och med mig så red jag även några slutor utmed långsidorna där jag kunde ta hjälp av staketet - superduktig var hon även om det är svårare i vänster varv just nu.

Pausade lite med skrittjobb där jag red en del bakdelsvändningar innan jag avslutade med tempoväxlingar i trav.

Sååå nöjd med min lilla häst och jag ser fram emot ridpasset imorgon.