Dagens ridpass 30-31/12 2017...

Både igår och idag har Florett skött sig jättebra.
 
Igår satt jag upp i vår sadel för första gången och det gick jättebra. Den känns helt ny även fast den är ett år gammal.
 
Jag red övergångar mrllan skritt och trav och jag fick i uppgift av Ann att plocka upp henne lite grann för att sätta henne lite mer på bakbenen. Komfortzonen för oss båda är låg och rund och nu fick hon vara rund men inte fullt lika låg.
 
Även idag longerade jag en kort stund och sen red jag i skritt. Hon kändes lite mer spänd idag men ändå helt okej.
Ann red henne idag sen och fokuserade på galoppen - såååå himla fin!! Jätteroligt att se hur avspänd och fantastiskt fin hon blev... Och ja, Ann kan ha nämnt att Florett har en perfekt Jenny galopp som är kort och rund...
Jag har ju redan provat den så jag kan inte annat än hålla med.
Som sagt, så himla roligt att se hur hon blir mer och mer avspänd i sin nya hemmiljö och med oss.
Imorgon är planen att skritta ut henne för hand och longera i paddocken. Där har vi ju inte varit innan så det kan ju bli väldigt intressant....