Rastlös själ...

Jag är inne i en liten rastlös period i mitt liv, och jag tror faktiskt inte att det handlar så mycket om att Tingeling har sommarvila utan det är nog bara så där som jag får ibland...
Jag får ett sånt himla sug att göra om hemma såna här gånger...till min familjs förtvivlan för Rickard brukar inte alls vara lika motiverad till förändring som jag...haha, tur att han varit tillsammans med mig länge så att han vant sig!
 
Jag ska dra ett ryck nu i helgen i alla fall och storstäda hemma och se vad för något jag skulle vilja ändra på. Det är ju rätt tacksamt att det ofta räcker med att man kanske köper en ny prydnadskudde eller så för att få till en förändring.
Precis innan midsommar bytte jag faktiskt ut vårt vardagsporslin. Det brukar jag faktiskt göra någorlunda regelbundet så där en kanske tre år emellan. Men den vi hade nu har vi faktiskt haft i 8 år tror jag, så det kändes verkligen rätt att hitta på något nytt.
Allra helst hade jag velat köpa Rörstrands Royal Grace, men det blev liiiiite för dyrt att köpa så här inför semestern så i stället fick det bli en tur till Ikea där serien Arv i grått fick följa med hem tillsammans med assietter och småskålar i Ikeas Sommar 2017 serie. Kul att kunna variera lite och att det blir lite variation även i vardagsservisen - blir så himla fint att mixa olika porslin när man dukar tycker jag.
 
Jag måste ändå säga att jag är glad att Rickard litar på mig vad gäller inredningen och att han uppskattar vårt hem så som vi har det - jag försöker blanda lantligt med modernt och tycker att vi hittills har lyckats riktigt bra även om jag nu som sagt känner hur det drar lite i mig att göra om. Jag skulle allra helst vilja få in ännu lite mer lantligt i hemmet om det gick...
Vi får väl se, jag har ju alldeles strax 4 veckors semester och då brukar det finnas mycket tid till att spåna idéer och fixa fint hemma...