Dagens ridpass 30/6 2018...

Lite kär i min häst är jag allt...speciellt dagar som denna när hon överraskar mig så positivt...
 
Hade glädjen att kunna rida ihop med Ann och Anna idag och som vanligt när jag gör det så skrittade vi ut innan vi sen red i ridhuset.
Som vanligt hade Florris sadeltvång när jag satt upp direkt utan longering innan, men jag satt kvar och försökte vara så avspänd det bara går med en häst som har en tre decimeter ovanför ryggen.
Vi gick en supertrevlig längre runda i skogen som jag aldrig gått innan, inte ens med Tingeling.
Upp och nedför backar och över några fält osv och det var ju jättejobbigt bitvis tyckte Florris som fick finna sig i att gå bakom Skabbe hela rundan.
När hon slappnade av så kunde till och med matten njuta av rundan ordentligt!
 
När vi kom tillbaka satt jag av och släppte in oss i ridhuset. Passade då även på att dra det sista hålet på sadelgjorden innan jag satt upp igen.
 
Även idag kändes hon fin. Hon körde giraffen några varv i båda varven men det kändes halvhjärtat och var inget jag la någon vikt vid.
Jag red öppnor och skänkelvikningar utmed långsidorna precis som igår och varvade med stora volter på kortsidorna.
Idag tyckte jag att jag fick till fina fattningar också - jag försöker tänka som Ann tipsade, att jag redan rider i galopp och därmed rider i varje steg. 
Fina, bästa lilla hästen....