Dagens träning för Ann 30/3 2018...

Så grymt nöjd med min fina lilla häst idag och faktiskt med min egen ridning också.
Jag gav henne en oplanerad vilodag igår och därför var hon lite extra på tårna idag, men jag började med att longera och även om hon var pigg så var hon som vanligt snäll och sen när jag satt upp så fick jag direkt komma till ridning genom att redan i skritt rida förvända slutor utmed långsidorna.
I skritt är det något lättare att rida vänsterslutan och idag fick jag till den bättre även i trav även om det finns mer att önska så klart men vi tragglar på. Lika svårt som det är för mig, minst lika svårt är det ju för Florett att förstå vad det är jag menar. 
 
Jag fick även rida några långsidor i öppna, och jag skrattade lite först för jag var helt inne på slutorna och började med det först. Även i öppnorna ska jag tänka på att ställa igenom i nacken mer så att hon verkligen får stretcha för tvärningen är bra.
 
Galoppjobbet är jag faktiskt grymt nöjd med idag! Då fick jag rida i trav utmed fyrkanten i förvänd sluta och sen gå in på stora mittvolten och direkt fatta galopp, rida ett eller två varv och sen avbrott till trav i förvänd sluta utmed spåret och sen ny fattning och rida rakt fram.
Det blev väldigt tydligt hur bra förvända slutorna är för att få koll på ytterbogen samt att få in bakbenen.
Superfin till höger och idag även till vänster där jag faktiskt hade samma underbara känsla som till höger där jag hela tiden idag verkligen kände bakbenen under mig. Fantastisk känsla!
 
Sååå nöjd med min fina lilla häst!
 
 
#1 - - Katarina:

Vad roligt att träningen gick bra :) jag älskar all utveckling man får när man tränar för tränare, för mig är det i alla fall en stor skillnad jämfört att rida själv på banan.

Svar: Ja, jag är så glad över att jag har möjlighet att stå i samma stall som min tränare och även kunna rida ungefär en gång i veckan minst. :)
Jenny & Lillemons Florett