Vilodag...

Torsdag idag och Florris får vila. 
Tydligen ska vädret vända idag och vi ska få plusgrader och regn...Jag måste säga att jag alla dagar i veckan hellre har fruset än regn och den lera som då följer....
 
Den här veckan kan det bli så att Florris får en till vilodag till helgen, det beror på om jag hinner göra något med henne på söndag när vi ska till Friends. 
I måndags blev det ju också en rätt lugn dag med skrittrunda i skogen - fördelen då var ju i och för sig att i och med att hon fick klättra en hel del och traska runt på stigar i skogen så fick hon ju ändå använda huvudet en del och dessutom är ju klättringen väldigt bra...
 
Jag står i valet och kvalet i hur jag ska göra med vintervila....för min egen del vore det skönt med två veckors vila men samtidigt så tror jag att Florris kanske inte kommer att vara jätterolig att sätta igång mitt i smällkalla vintern efter två veckors helvila och det är ju alltid riskabelt att vila dom helt när det är så kallt med kolikrisk osv om de inte rör på sig regelbundet, så just nu lutar jag mot att jag i stället kör henne på halvfart några veckor med kanske 2 vilodagar i veckan och lite lugnare pass med förhoppningsvis mycket pass ute i skogen i stället...
 
Jag får se helt enkelt, men om jag inte ger henne någon vintervila utan kör lite lugnare en period bara så kommer jag att ge henne 3 veckors vila i sommar istället. Det funkade ju väldigt bra i somras.
 
Hur gör ni med vintervila för era hästar?