Dagens ridpass 25/9 2018...

Tidig uppgång i morse och började dagen på bästa sätt hos min fina lilla svarta prinsessa...
Mysigt att märka att hon numera lyfter på huvudet när jag kommer och ropar på henne...vem vet, hon som är så pratig av sig kanske någon gång kommer gnägga när hennes matte kommer....drömma kan man ju...
 
Ingen longering innan jag satt upp idag eftersom vi inte får longera i ridhuset just nu...hon kändes ändå helt okej avspänd när jag satt upp efter att ha promenerat några varv för hand och efter några varv på lång tygel så skrittjobbade jag henne sen.
Kändes faktiskt helt okej redan från början, och det visade sig även sen när jag började rida mina skritt-trav övergångar eftersom hon då inte körde sin giraffstil allt för mycket eller särskilt länge - det går framåt!!
 
Jag fokuserade på övergångar idag i alla gångarter och att i avbrotten ned till trav från galopp flytta henne undan innerskänkeln. 
Jag red några långsidor i öppna för att sen gå upp på medelinjen och där rida volt höger - rakt fram - volt vänster - rakt fram osv. Hon blev riktigt fin i det arbetet idag!
 
 
Så himla nöjd med min fina prinsessa...och jag får verkligen en fantastisk känsla nästan hela tiden numera - en sån där känsla som jag nog faktiskt aldrig känt tidigare....så fin liten häst!!