Fin liten häst...

Dagen D börjar närma sig - imorgon smäller det och Florris och hennes grabbar ska flytta till nya stallet.
 
I morse passade jag på att tömköra henne och jag tyckte att hon var nästan lika fin som hon var förr förra helgen innan hon fick åka in till kliniken.
Hon hade litet knäck i lurarna idag och lyssnade inte riktigt på mina kommandon, men när jag sagt till på skarpen och petat lite med långpisken på henne så var hon bättre. Det lustiga är att när jag petade till så hoppade hon framåt och nästan busade (så mycket som hon nu busar, hon är ju inte en så jättebusig häst på det viset). Men det kändes som att hon retade mig lite...haha
 
Fin blev hon i alla fall och det var en nöjd liten häst som fick sig en skön dusch efteråt. Det är inte klokt vad varmt det är! 20 grader var det redan på morgonen och det kom en regnskur en stund innan vi gick ut i paddocken och även efter att det regnade så hängde regnet i luften. Inte så jätterolig luftfuktighet som ni förstår....haha
 
Jag hann faktiskt få in en hel del grejer i bilen i morse också innan jag var tvungen att åka mot jobbet. Resten hoppas jag att jag får in i eftermiddag så att det bara blir en vända med saker att åka med och därmed bara Florris imorgon. Jag har faktiskt inte supermycket grejer i stallet utan har haft kvar en hel del lådor hemma i stallet. 
I värsta fall får jag ju ta några saker i bilen även imorgon. Planen är i alla fall att köra en runda i eftermiddag/kväll med alla saker och sen köra hästarna efter att vi tömt och skurat boxarna imorgon.
 
Jag tror att det här kommer att bli jättebra för Florris del, hon kommer nog bli jättenöjd med fler kompisar i hagen och längre utetider. 
 
Finaste lilla tjejen...