Dagens ridpass 28/2 2019...

Jag kommer få mängdrabatt på tårtor...Tack Florris!
 
Plusgrader idag igen och jag beslöt mig därför att gå ut i paddocken eftersom det imorgon ska bli frysgrader...
Vis av senaste tiden ofrivilliga avsittningar så stängde jag för ingången också som tur var..
 
Började med att longera henne och hon såg fin ut, kanske lite, lite spänd men hon jobbade på bra och efter en stund så frustade hon ur sig både en och två gånger i båda varven. 
 
Inga problem alls att sitta upp och sen jobba henne i skritt, och jag kunde gå över till trav och även där kändes hon faktiskt superfin!
Jag var så himla nöjd och glad över att hon kändes så fin, och att vi tillsammans fick njuta av den fina soluppgången där ute. 
 
Sen vid ett varvbyte till vänster så hoppade hon till lite, lite och jag hamnade i obalans så pass att jag typ stod enbart i höger stigbygel och då flyttade hon sig ytterligare lite till vänster och jag insåg att det var lika bra att släppa - hade jag kunnat hade jag landat på fötterna, men jag kan ju inte det, så jag blev en klump på marken i stället.
Hon var faktiskt inte ens rädd utan tittade bara till...och drog sen fördel av att jag var i obalans...
 
Det värsta är faktiskt sen att hon inte vill bli infångad...så det tog en stund...och Anna som kom ned för att hämta longerpisken hjälpte till och då kunde vi få in henne rätt snabbt ändå...
 
Jag satt upp igen och red en stund till. Inte det minsta ont i kroppen fick jag så det var ju tur, utan det är ju mer det mentala som tar stryk av att jag hela tiden ramlar av just nu...
 
Jag kunde dock avsluta passet med samma fina känsla som jag hade innan avsittningen. Nöjd till slut!!
 
Hon är ju såååå himla fin just nu, förutom då när hon hoppar åt sidan och jag inte sitter kvar...den rörelsen kommer jag nog aldrig att hålla mig kvar i....
Kan ju hoppas att det är vårkänslor som gör det lilla extra just nu...
 
 
#1 - - Karoline:

Nääää! Tur att det gick bra med dig ändå <3

Svar: Ja, ingen fara alls med mig... :) Satt upp och fortsatte passet. :)
Jenny & Lillemons Florett