Dagens ridpass 8/11 2019...

Älskade lilla häst vad du är rolig!
 
Florris kändes så himla fin idag från start. Vi gick in i ridhuset idag och efter lite longering satt jag upp och hon visade ingen tendes till sadeltvång alls idag.
 
Började med att jobba henne i skritt utmed fyrkantspåret, lite öppna på ena långsidan och skänkelvikning in i väggen på andra långsidan. Kortsidan vid ingången hade dock Florett-ätande monster bakom sargen tydligen för där ville hon varje gång springa förbi och bli "rädd". Jag gjorde ingen grej av det som vanligt...
 
Fokuserade på övergångar sen mellan skritt - trav - galopp. Supertrevlig känsla! 
Till vänster kunde jag åter igen sitta så där bra i galoppen som jag kunnat senaste tiden - det är så mycket lättare när vi jobbar med varandra!
 
Efter galoppjobbet så fokuserade jag igen på trav - skritt övergångar och att öka och minska volten. I skrittjobbet la jag även in att jobba med slutorna och idag fick jag till det till höger! 
Faktiskt så pass att jag vågade mig på att testa i trav också och även om det var svårt så fick jag till ett halvt varv på volten med superfin känsla! 
Självklart jättemycket beröm till Florris i det jobbet eftersom hon blir lite spänd när jag blir spänd och vice versa. 
 
Så himla nöjd med känslan hon gav idag även om hon som sagt var rädd för stora sarg-monstret...