Min prinsessa...

Åhh, idag har jag suttit hela dagen på jobbet och bara längtat efter att få åka ut till min prinsessa.
Jag åkte bara hem och bytte om och sen åkte jag direkt ut till stallet och då hade inte hästarna kommit in ännu. Det dröjde inte så jättelång tid så tog vi in dom, jag, Madde och Lina.
Tingeling kom så snällt så. Hon var ute med Honey och Stevie. Lina hade ridit Fait så han var redan inne.

Först fick hon gå in och äta lite mat och sen tog jag ut henne på gången och borstade av henne och sen gjorde jag i ordning henne för att longeras. Hon fick på sig nya benskydden, nya longergjorden och nya schabraket:



Sen tog jag med gummisnodden och gick ned till paddocken och longerade i lugnt tempo. Vi fick sällskap av Madde som red på Nipper.
Det blev skritt och trav (eftersom hon ännu inte fått på sig sin framsko så tog jag det extra lugnt även om underlaget verkade bra) och min prinsessa skötte sig superbra!!
Hon tyckte nog att det var lite skönt att få röra på sig.
Jag är så fascinerad över hur mycket hon lyssnar på rösten. Det blev jobb i båda varven och hon skötte sig exemplariskt och det var så häftigt att märka hur jag med rösten kunde få henne att trava långsammare.
Jag har tänkt longera imorgon också, antingen innan eller efter att Annika slagit på framskon.

Efter longeringen blev det lite mys på stallgången, naturligtvis, och så fick hon testa sakerna jag köpte på Globen. Transportskydden i stl Full satt perfekt på henne (Sjöhagens är ju lite små i storlekarna) och även täckena från HW kommer sitta perfekt. Jag testade bara stalltäcket med hals, men eftersom utetäcket är samma storlek så vet jag ju att även det kommer att sitta perfekt.





Det kommer bli perfekt att ha det stalltäcket, med halsen, under vintertäcket sen när hon ska stå ute i uteboxarna när de blir färdiga.

Det svarta fleecetäcket från Sjöhagen ska jag brodera innan hon får använda det. Jag har faktiskt funderat på om jag ska brodera mitt ridtäcke också även om det är lite äldre... Det är ju så himla snyggt med brodyr.

Madde hade tagit lite fina foton på min prinsessa igår på dagen när det var ljust ute som jag fick idag...Tack Madde!




Jag är så himla kär i min prinsessa och är så glad att hon är min! :)