Underbar dag med Tessan i Annexet!

Ojojoj, vilket underbart avslut på denna helt fantiska helg!
Jag åkte till Tessan imorse och var hos henne klockan åtta och då var Crille så himla snäll att han skjutsade in och hämtade oss till Globen så att vi kunde gå på Annexet och shoppa.
Jag hittade mer saker än Tessan - men det beror kanske också på att Tingeling behöver en storlek mindre i täcken än vad Achilles hade...

Jag hittade strumpor (12 par) till mig, en superfin rumpvärmare till sadeln i BRUNT fårskinn (min sadel är ju mörkbrun så jag har inte velat ha ett svart eller naturfärgat), 2 fleecetröjor, svarta transportskydd, svart fleecetäcke med grå kant, och så 2 HW täcken, ett stalltäcke 300 gram med löstagbar hals, och så ett utetäcke med 200 gram och även det med löstagbar hals.
På vägen hem stannade jag och köpte en martingal på Hööks - superfin är den med lite bling.

Här är en bild på alla sakerna!


Jag är förvånad över att jag inte kom hem med ett endaste schabrak - men jag är hemskt ledsen, jag lägger inte 400 kr på ett schabrak...det gör jag bara inte, oavsett märke...

Väl hemma så har vi satt upp alla adventsljusstakar här hemma och så blev jag så himla sugen på lasagne - så det blev vad vi åt till middag. Mums!

Snart ska Cecilia gå och lägga sig och sen har jag tänkt åka ut till stallet en sväng och pussa på min söta prinsessa!
Jag har dock fått rapport under dagen att allt går så bra så! Det känns så skönt att allt går smidigt och att hon är hemma i stallet nu! :)

Annika kommer ut på tisdag kväll och slår på framskon, så imorgon ska jag se om det går att longera lite försiktigt nere i paddocken nu när det är så mycket snö där nere. :)
#1 - - Katt:

Ett sånt fleecetäcke fick min vita prinsessa också. :o)