Lugn vecka...

Tingeling fick en extra vilodag idag, det regnade och var inte alls särskilt roligt väder ikväll. Så det blir tre vilodagar denna veckan eftersom hon kommer få vila imorgon då jag ska till frisören, och inte nog med det, tre vilodagar på raken....stackars dig Irene, Tingeling kommer ha energi som en duracell kanin på lördag...
Jag var i alla fall ute och pussade på henne ikväll och pratade med Karro och Micke som var i stallet. Odessa är svullen i sitt ena framknä men såg inte ut att halta det minsta när Karro sprang med henne i paddocken. Förhoppningsvis är det inget allvarligt och går ned om någon dag. Hon kändes inte så varm heller även om hon var lite varmare i det knät.

Jag visiterade Tingeling också naturligtvis och hon hade en liten svullnad på framsidan av sitt högra framben, men kändes knappt svullen och haltade inte det minsta hon heller. Så antagligen har hon fått sig en spark, kanske igår, och så tyckte hon väl att eftersom hon förra gången hon fick en spark fick det på sitt vänsta framben så måste hon ju kanske få det på höger fram också så att benen matchar varandra i utseende?

Som vanligt är hon ju den mest gulliga lilla hästen som gått i ett par järnskor och skulle stå länge och bara mysa och blåste varm luft på mig....mitt finaste lilla hjärta....

image description