Dagens träning för Ann 31/3 2013...

Intensivträningen fortsatte idag - tänk vad roligt det är när jag kan få hjälp så ofta! Det är sååå uppskattat i alla fall av mig....Tingeling var inte riktigt lika imponerad idag...haha!
 
Hon skulle tränsas precis samtidigt som Ann och Anna kom och då insåg hon vad som skulle ske så hon ville inte alls bli tränsad. Haha, jag har ju aldrig haft problem att tränsa henne men idag körde hon upp huvudet rakt upp!
 
Vi fick på tränset till slut, med hjälp av både Anna och Ann...haha....skam den som ger sig!
Sen var hon lite små grinig på Ann när hon tömkörde och man såg att Tingeling hade träningsvärk för hon såg riktigt stum ut i bakkärran till en början. Det släppte efter ett tag och då var hon också mycket gladare igen!
 
Sen fick jag sitta upp och jag fick jobba mycket med galopp-trav övergångar idag. Bitvis gick det superbra och jag är sååå nöjd! Det var lite spänt, antagligen kvar från igår men ibland så var hon superfin och kändes sååå trevlig!
 
Jag var extra stolt över mig själv idag som jobbat mycket med att vara stadig och bara vänta ut med ett coollugn oavsett hur mycket hon hoppar och studsar - och det gjorde jag även idag och fick faktiskt beröm för att jag var så lugn och bara väntade ut och var stadig (till dess att jag blev så trött att jag blev flaxig bara därför, men man måste ju hela tiden pusha sig vidare så vi red lite till ändå!).
 
Det var roligt att höra att Karro, som också kommit för att hälsa på och titta, såg skillnad på mig och Tingeling! Hon har inte sett oss sedan någon gång i november så hon kunde ju verkligen jämföra mot hur det var då och mot hur det är nu!
Nu kan vi fatta höger galopp och även om det ibland blir fel så kan vi då göra ett avbrott, trava vidare och göra en LUGN ny fattning bara några meter efter avbrottet - stort framsteg!!
 
Jag är som sagt jättenöjd! Idag var hon bättre till höger än till vänster, men det har hon ju skiftat bara nu i veckan och det är ju så som hon gör - vilket jag inte ser som något negativt eftersom hon då stärker båda sidorna.
Visst, vi hade en hel del studs och hopp idag men jag kunde bara sitta lugnt och vänta ut och då löste vi det!
 
Vi var lite trötta båda två i slutet av passet, men också lika nöjda båda två!
Nu hoppas jag att vi får till en träning om två veckor igen!