Dagens ridpass 26/4 2016...

Två dagars vila har vi fått båda två - och jag kan nog hålla med Therese om att man får tillbaka det så som det är innan vila när man vilar hästen, dvs har det varit bra så är det bra även efter vila...är det mindre bra så är det också mindre bra efter vila.
 
Tingeling var rätt rejält upprörd på mig bitvis efter dessa två dagars vila och sen tävlingen i lördags där man då avslutar med att hon inte går fram till handen...
Men jag lyckades reda ut det och faktiskt få en trevlig känsla och jag lyckades även behålla det i galoppen. Jag red även en del öppnor och skänkelvikningar utmed långsidorna där jag också fick en trevlig känsla.
 
Jag orkade inte longera innan jag red idag, och det var kanske en miss men jag prioriterade att få skritta fram ute runt hagarna och så planerar jag istället in ett longeringspass imorgon.
 
Åter igen så är det fantastiskt att kunna rida på utebanan i kvällssolen - och åter igen så känns det som att mitt beslut att stryka mig i helgen känns rätt och jag är nu ännu mer taggad inför träning och att finslipa så att allt är så perfekt det kan bli på hemmaplan, för då kommer det förhoppningsvis inte bli lika svårt på bortaplan även om det alltid är svårare då.
 
Avslutade med att skritta av runt paddocken på lång tygel. Nöjd häst och nöjd ryttare som kunde vända ett svårt pass till att vara rätt trevligt.
 
Nya tag imorgon!